Merkkien merkki 2014 – tyytyväisyys eri osa-alueilla

26.06.2014 | TL-verkkotoimitus
Merkkien merkki 2014 – tyytyväisyys eri osa-alueilla

Huollon toimivuutta pidettiin aikaisemmin autokaupan kriittisimpänä osa-alueena. Merkkien Merkki -tutkimus osoittaa kuitenkin, että myyntipalvelut jäävät hieman huollosta.

Tyytyväisyyden keskeisin osa-alue on kuitenkin itse auto ominaisuuksineen. Auton ostaja sitoutuu merkkiinsä, eikä kukaan ainakaan tietoisesti tee huonoa hankintapäätöstä. 

Huolto- ja myyntiverkoston kattavuus vaihtelee merkeittäin. Osa ostajista on kuitenkin valmis hyväksymään suppean huoltoverkoston tuomat varjopuolet. Heidän tyytyväisyyttään on parantanut se, että palvelun laatutaso on näillä merkeillä ollut miltei poikkeuksetta muita parempi.

Uutena ja käytettynä autonsa hankkineet kokevat palvelut usein melko erilaisina. Tuntuu siltä, että autokauppa on suunniteltu uuden auton ostamista ajatellen. Käytetty auto ja niiden ostajat eivät saa sitä huomiota, mitä ostajat haluaisivat. Se näkyy kaikilla osa-alueilla.

JUTTU JATKUU MAINOKSEN JÄLKEEN

Lue Merkkien merkki 2014 -selvityksen tulokset tuoreesta tuulilasista 9/2014.

Seuraa Tuulilasin tallin ja automaailman tapahtumia Facebookissa.

Kommentit

Kommentoi artikkelia

Sinun tulee kirjautua palveluun voidaksesi kommentoida.