Nykyinen Fiesta esiteltiin 2008, mutta auto koki perusteellisen uudistuksen 2013. Fiestaa pidetään b-segmentin mittatikkuna, kun puhutaan ajo-ominaisuuksista. Tämä kolmi- ja viisiovisena saatava pirteän näköinen auto on ollut menestys Euroopassa viime vuosina.

Sisätiloiltaan Fiesta on luokkansa keskitasoa, mutta jää jälkeen takatiloissa ja muunneltavuudessa esimerkiksi Toyota Yarikselle. Myös sisustuksen laatutaso voisi olla parempaa. Ajo-ominaisuuksissa Fiesta puolestaan loistaa – ohjaus ja jousitus ovat erittäin onnistuneet.

Moottoripuolella Fiesta pääsee kerskumaan upealla ja useasti palkitulla 1-litraisella Ecoboost-moottorilla. Se on erittäin taloudellinen, mutta liikuttaa pientä Fiestaa terhakkaasti ja on ehdottomasti suositeltavin voimanlähde. Tarjolla on myös ahtamatonta bensakonetta sekä pari dieselvaihtoehtoa. 

Malliston huipulta löytyy tietenkin etuvetoisten autojen ajo-ominaisuudet uudelleen määrittävä, äärimmäisen hauska Ford Fiesta ST.

Omistajien kokemuksia:

Sisätilat ovat juuri mitä autolta odotankin. Ecoboost-moottori on hienosti vääntävä ja kevyt ajettava. –Ibure

Näytä kaikki Ford uutiset

Kommentit

Kommentoi mallia

Sinun tulee kirjautua palveluun voidaksesi kommentoida.