Vuonna 2013 täysin uudistunut Lexus IS ampuu kovilla ja yrittää tosissaan horjuttaa saksalaisten premium-merkkien valta-asemaa. Kolmannen sukupolven IS on todellinen tyyliniekka, jonka keulan muotoilu on jakanut autokansan mielipiteet.

IS:n sisätiloissa huokuu Lexuksen tyypillinen laatu. Jo perusmallista alkaen varustelu on kattavaa, eikä jokaista lisävarustetta tarvitse ruksia listalta erikseen. Ohjaustuntuma on tarkka ja jousitus on urheilullinen, mutta laiska CVT-vaihteisto pilaa urheilullisen tuntuman alkuunsa.

Suomessa IS:ään on tarjolla ainoastaan yksi moottorivaihtoehto, mallinimeltään IS 300h. Siihen kuuluu 2,5-litrainen nelisylinterinen, joka on yhdistetty sähkömoottoriin. Voimalinja tuottaa yhdessä yli 200-hevosvoimaa, mutta tehot hukkuvat jonnekin CVT-vaihteiston uumeniin. Onneksi kulutuslukemat ovat esimerkillisiä, ja Lexuksella voi myös erottautua hieman harmaasta massasta.

Omistajien kokemuksia:

Tilat sekä edessä että takana ovat hyvät. Tavaratila on hybriditekniikasta huolimatta samaa luokkaa kuin 3-sarjan BMW:ssä. Lexus on varsin tukeva ajettava, ja se poikkeaa merkittävästi etuvetoisista autoista siinä, että se ei vetele urissa eikä lumessa tai sohjossa. Hybridin edut kulutuksen osalta eivät ainakaan talviajossa ole lähimainkaan niin suuret kuin standardimittaukset antavat ymmärtää. Kokonaisuudessaan pidän Lexuksesta. Se on laadukas, hyvä ajettava ja tuntuu hyvin turvalliselta. –Lexus2013

Näytä kaikki Lexus uutiset

Kommentit

Kommentoi mallia

Sinun tulee kirjautua palveluun voidaksesi kommentoida.