LS on Lexuksen edustusluokan malli, jolla oli suuret tavoitteet, kun ensimmäisen sukupolven autot rullasivat kauppoihin vuonna 1990. LS:n oli tarkoitus olla vaatimattomasti maailman paras auto. Nykyään neljännen sukupolven LS on edelleen edustava.

LS liikkuu suuresta painosta huolimatta (2,5 tonnia) tarvittaessa vauhdikkaasti. Mm. Audi A8 kääntyilee mutkiin paremmin, mutta eihän näin isolla autolla ole tarkoituskaan kaahailla. Laatuvaikutelma ja varustelu on korkealla tasolla, kuten odottaa saattaa. Mukavuudessa Mercedesin S-sarja on huomattavasti edellä.

LS on tyypilliseen tapaan hybrid, mutta sen parina työskentelee iso V8. Nykypäivän trendin mukaan edustusluokan autosta tulee olla saatavilla pidennetyn akselivälin versio, kuten myös LS:stä. Hinnat alkavat valitettavan korkealta, vaikka perusvarustelu on kattava. Kamppailu kovia saksalaisia vastaan voi olla kuitenkin vaikeaa.

Näytä kaikki Lexus uutiset

Kommentit

Kommentoi mallia

Sinun tulee kirjautua palveluun voidaksesi kommentoida.