Nykyinen Mazda 6 esiteltiin loppuvuodesta 2012 ja tuli myyntiin Suomessa alkuvuodesta 2013. Mazda 6 ja sen edeltäjä 626 on ollut kestomenestyjä ylemmässä keskiluokassa. Edellinen Mazda 6 oli kuitenkin selkeä pettymys myyntimääriltään ja nyt Mazda yrittää korjata tilanteen. Mazda 6 on luokkansa yksi tyylikkäimpiä ja linjakkaimpia autoja.

Kuutonen perustuu Mazdan Skyactiv-teknologiaan, jolla yritetään vähentää auton päästöjä sen jokaisella osa-alueella. Mazda brändää itseään urheilullisena automerkkinä ja Mazda 6 ei ole tästä poikkeus. Ajo-ominaisuudet ovat aktiivisen kuljettajan mieleen, mutta ohjaus voisi antaa enemmän palautetta. Jousitusmukavuus on onneksi parantunut edeltäjäänsä nähden.

Moottorit ovat taloudellisia, vaikka modernit ahtamattomat turbokoneet puuttuvat. Bensiinimoottoreita on tarjolla kaksi: perusmoottorina 2-litrainen ja tehokkaampana 2,5-litrainen. Turbodiesel on 2,2-litrainen ja siitä on kaksi eri tehoversiota. Myös automaattivaihteisto on saatavilla.

Näytä kaikki Mazda uutiset

Kommentit

Kommentoi mallia

Sinun tulee kirjautua palveluun voidaksesi kommentoida.