Mazda MX-5 ei ehkä hätyyttele avoautona Suomen henkilöautojen myyntitilaston kärkipaikkoja, mutta ansaitsee ehdottomasti paikkansa muiden joukossa. MX-5 on tunnettu ehdottomana ajajan autona. Auto on kevyt, moottori sijaitsee edessä ja vetävät pyörät takana – resepti, joka ei voi mennä pieleen.

MX-5:n ajamisen hauskuus ei ole koskaan perustunut  suuriin moottoreihin, vaan erinomaisiin ajo-ominaisuuksiin. Tällainen pieni ja kevyt auto ei tarvitse suuria nopeuksia ollakseen hauska. Kapea ja mutkainen tie riittää pitämään hymyn kuljettajan huulilla.

Nykyinen kolmannen sukupolven MX-5 on ollut tuotannossa vuodesta 2005 alkaen ja alkaa olla elinkaarensa loppupäässä. Auton kovimmat fanit pitävät ensimmäisen sukupolven MX-5:tä kaikista parhaimpana. Seuraavan sukupolven MX-5 tehdään yhteistyössä Alfa Romeon kanssa.

Suomessa on tällä hetkellä myynnissä ainoastaan 1,8-litraisella moottorilla varustettu MX-5 Roadster.

Omistajien kokemuksia:

Kaikki on tiiviisti kuljettajan ja matkustajan ympärillä. Hallintalaitteet ovat hyvin käsillä ja toimivat japanilaisella täsmällisyydellä. Lyhyesti sanottuna ajettavuus on parasta antia MX-5:ssä. Se mikä suorituskyvyssä menetetään, otetaan takaisin keveydessä ja tasapainoisessa käytöksessä korkojen kera. –Hannu

Näytä kaikki Mazda uutiset

Kommentit

Kommentoi mallia

Sinun tulee kirjautua palveluun voidaksesi kommentoida.