370Z jatkaa Nissanin pitkää perinnettä urheiluautojen valmistajana. Sen suku syntyi jo 1960-luvun lopulla, kun japanilaisyhtiö esitteli 240Z-mallin.

Vuosikymmenten aikana Z-sarjasta on esitelty puolisen tusinaa sukupolvea, joita on myyty mallitarkenteilla Z ja ZX. Viimeisin eli 370Z esiteltiin mallivuodelle 2009, ja se korvasi tyyliltään pitkälti samanlaisen 350Z-mallin ollen kuitenkin hieman lyhyempi. Akselivälistä oli nipistetty peräti noin 100 mm.

Edeltäjäänsä hieman pyöreälinjaisempi 370Z on tyypillinen coupe, jonka kattolinja laskeutuu melko suoralinjaisesti kohti perää heti tuulilasin yläreunasta. Kahden istuinpaikan lisäksi autossa on urheilulliseksi coupeksi kohtuullisesti tavaratilaa, johon pääsee käsiksi kookkaan takaluukun kautta.

Kovakattoisen 370Z Coupe -mallin lisäksi myynnissä on avattavalla kangaskatolla varustettu 370Z Roadster -versio. Sen hintalisä kovakattoiseen on noin 4 000 euroa. Takaluukkuun taittuvan katon takia Roadsterin tavaratila on noin 100 litraa pienempi. Molempien versioiden moottoritilassa vaikuttaa 3,7-litrainen V6-moottori. Vaihteistona on joko kuusipykäläinen manuaali tai seitsemänlovinen automaatti. Varustetasoja on vain yksi.

Näytä kaikki Nissan uutiset

Kommentit

Kommentoi mallia

Sinun tulee kirjautua palveluun voidaksesi kommentoida.