Insignia on Opelin ylemmän keskiluokan malli, joka korvasi tehtaan mallistossa Vectran.

Insignia esiteltiin vuonna 2008 ja se tuli myyntiin Suomessa vuoden 2009 puolella.

Insignia teki heti pesäeroa edeltäjäänsä modernimmalla muotoilulla ja Vectraa monipuolisemmilla ominaisuuksilla.

Insignia on rakennettu GM:n Epsilon 2 -alustalle, johon perustuu myös esimerkisi Saab 9-3. Insignia on mukava auto, jossa on panostettu laatuvaikutelmaan ja tyylikkyyteen. Linjakas muotoilu on kuitenkin syönyt sisätiloja ja malli ei ole tällä osa-alueella aivan luokkansa kärjessä. Insignian pahimpia kilpailijoita ovat mm. Ford Mondeo, Mazda 6 ja Volkswagen Passat.

Suomessa myydään tällä hetkellä ainoastaan viisiovista luiskaperää ja farmariversiota. Mallisto on silti erittäin laaja ja käsittää kuusi eritehoista bensiinimoottoria, kaksi dieseliä ja yhden E85 -polttoaineella toimivan version. Nelivetomallejakin löytyy. Vaihteistot ovat kuusipykäläisiä manuaaleja tai automaatteja.

Varustetasoja on kolme: Pro, Edition ja Sport.

Omistajien kokemuksia:

Erinomaiset etupenkit (business) ja hyvät materiaalit. Myös takana olijat viihtyvät suht hyvin. Ei varsinaisia puutteita. –Raimo

Ulkonäön perusteella auton voisi arvioida olevan kaksi kertaa kalliimpi. Insignia on omaa luokkaansa samanhintaisten konservatiivisten vag-tuotteiden ja toyotojen rinnalla. Iso ja pitkä auto on kuin juna, sivutuuli ei tunnu, ohjaus ei vetele, aivan loistava. Kaupunkiajoon taas onkin aivan muut autot, tämä ei ole kaupungissa kotonaan. –Kalle

Näytä kaikki Opel uutiset

Kommentit

Kommentoi mallia

Sinun tulee kirjautua palveluun voidaksesi kommentoida.