Meriva on Opelin pienin tila-auto.

Toisen sukupolven Meriva esiteltiin 2009 ja markkinoille malli tuli seuraavana vuonna. Edeltäjästään Meriva A:sta poiketen, toisen sukupolven malli ei perustu enää Corsaan.

Uusi Meriva kasvoi selkeästi ulkomitoiltaan ja akselivälitään. Meriva on myös yksi markkinoiden persoonallisimmista tila-autoista muotoilunsa ja kaapparimallisten takaovien ansiosta.

Meriva on viisipaikkainen auto, jossa on hyvä takapenkkien ja tavaratilan muunneltavuus. Siinä on kilpailukykyisesti tilaa ja ajettavuuskin on pääpiirteissään kunnossa. Pahimpia kilpailijoita ovat mm. Hyundai IX20, Skoda Roomster ja Toyota Verso-S.

Suomeen myytävien mallien moottorivalikoima koostuu kolmesta eritehoisesta bensakoneesta, joista kaksi on ahdettuja. Dieseleitä on myös kolme kappaletta. Ahdetut bensamallit ja pienin diesel on varustettu moottorin sammutusautomatiikalla. Vaihteistot ovat viisi- ja kuusivaihteisia manuaaleja. Isomman dieselin yhteyteen saa myös kuusipykäläisen automaatin.

Varustetasoja on kolme kappaletta: Life, Enjoy ja Sport.

Omistajien kokemuksia:

Autossa on isomman auton tuntua ratin takana istuessa. Nykyisessä Merivassa on kaappariovet. En ole niistä mitään hyötyä havainnut olevan. Vaikeuksia ne aiheuttavat parkkipaikalla, kun autoja tiukasti vierekkäin parkkeerattu. Ostin auton kun tykkäsin kuskin paikalle istahtamisen helppoudesta ja mukavasta ajofiiliksestä. Ei pahaa sanottavaa. –Rompoti

Näytä kaikki Opel uutiset

Kommentit

Kommentoi mallia

Sinun tulee kirjautua palveluun voidaksesi kommentoida.