Peugeotin pienimmälle mallille on piirtänyt linjat silloinen Ferrarin pääsuunnittelija Donato Coco. 107 on sisarmalli Citroën C1:lle ja Toyota Aygolle, jotka kaikki valmistetaan samalle pohjalevylle Tshekin Kolinin tehtailla. Kolme merkkiä omistaa yhdessä autoja valmistavan TPCA-yhtiön.

Halvimman 107:n saa Suomessa kolmiovisena kymppitonnin pintaan ja 5-ovisena joitain satoja euroja kalliimmalla. Varustetasot ovat Access, Active ja robottivaihteinen Active 2Tronic. Kaikissa meillä myytävissä versioissa käytetään Toyotan valmistamaa 1-litraista bensiinimoottoria ja sen jatkeena 5-vaihteista käsivalintaista vaihteistoa. Tuulilasi ja Motiva valitsivat 107:n sisarmalleineen Vuoden 2006 ekoautoksi.

Pystyperäinen 107 tarjoaa hyvän perusauton kohtuulliseen hintaan. Alle 3,5 metrin pituuteen ja 2,34 metrin akselivälille on mahdutettu pätevä kaupunkiauto, jonka vakiovarusteisiin kuuluvat ESC-ajonvakautus, ASR-luistonesto sekä etuturvatyynyt. Ikkunaturvaverhot etu- ja takapenkille saa lisämaksusta. Tavaratilaa löytyy hattuhyllyn alta 140 litraa, penkit käännettynä yli 700 litraa. Lähinnä perheen kakkos- tai kolmosautoksi sopivan mallin kantavuus on 280 kiloa ihmisiä ja/tai matkatavaraa.

Omistajien kokemuksia:

Yksin tai kaksin liikkuen mukava citykulkine sisätiloiltaan. Uudessa autossa muovit nitisee ja natisee todella härskisti.  Ketterä kaupungissa, mutta aivan liian meluisa jo pienillä nopeuksilla. Älä uneksi radion kuuntelusta yli 50 km/h vauhdissa. –Pezoo

Näytä kaikki Peugeot uutiset

Kommentit

Kommentoi mallia

Sinun tulee kirjautua palveluun voidaksesi kommentoida.