Isoja kissoja on tullut ranskanmaalta tasaiseen tahtiin, ja viimeinen esiteltiin 2010. Tämän auton tapauksessa Peugeot on mennyt muuttamaan numerointitapaansa, sillä 407:n jälkeen tulikin 508, joka korvaa myös isomman 607:n. 508 on tyylikäs auto, mutta ehkä osa ranskalaisesta charmista on jäänyt matkan varrelle.

Sisätiloissa esimerkkiä on haettu Saksasta, sillä ohjaamo on jykevän ja laadukkaan tuntuinen, jossa on paljon pehmeitä materiaaleja. Takana 508 RXH:ssä on tilaa mukavasti jopa kolmelle aikuiselle, mutta tavaratilaa on tämän kokoluokan farkuksi aivan liian vähän.

RXH:ssa on korotettu maavara ja mielenkiintoinen voimalinja. Auto on nelivetoinen dieselhybridi, jossa yhdistyy vääntävä ja taloudellinen dieselmoottori sähkömoottoriin. Kulutuslukemat ovat alhaiset ja kulku kiitettävää. Järjestelmän mukana tuleva vaihteisto ei vaihda pehmeästi, ellei vaihtoja ennakoi. Auton hinta kipuaa turhan korkealle lähemmäs premium-merkkejä.

Omistajien kokemuksia:

Tavaratila voisi olla isompi. Akut lohkaisevat syvyydestä palan. Ulkonäkö on jyhkeä ja poikkeaa valtavirrasta. Niitä harvoja autoja, jossa koeajon jälkeen tuli tunne, että tästä ei voi luopua ja ei voinutkaan. Valtavirrasta poikkeava autonvalinta on myös kannanotto. Tekniikan kestävyys hieman mietityttää. –Jarmo

Näytä kaikki Peugeot uutiset

Kommentit

Kommentoi mallia

Sinun tulee kirjautua palveluun voidaksesi kommentoida.