Ikoninen 911 jakaa autoihmisten mielipiteitä – toisille se on ainut ja oikea urheiluauto, toisille se on vain nopea Kupla. Auton tunnuspiirteitä ovat jatkuvasti mallisukupolvesta toiseen kevyesti päivittyvä retromuotoilu sekä auton taakse asennettu moottori.

911:n ajotuntuma on aina ollut haastava ja omalaatuinen takana sijaitsevan moottorin takia. Nykypäivän Porsche 911 on kuitenkin erittäin tasapainoinen ajajan auto. Autossa ei ole enää hydraulista ohjaustehostinta, vaan se on muuttunut sähköiseksi. 911 toimii erinomaisesti myös arkiajossa, mutta halutessaan se on yhtä kotonaan kilparadalla.

911:sta on olemassa monia erilaisia mallivaihtoehtoja. Perusmallina on Carrera, joka on saatavilla sekä taka- että nelivetoisena. Carrerasta sekä ahdetusta Turbo 911:sta on myös saatavilla vauhdikkaammat S-mallit. Vaihteistona on joko 7-pykäläinen manuaali- tai PDK-automaattilaatikko. Carrera ja Turbo-mallit ovat saatavilla myös avoversioina.

Näytä kaikki Porsche uutiset

Kommentit

Kommentoi mallia

Sinun tulee kirjautua palveluun voidaksesi kommentoida.