Megane on ehtinyt mallihistoriansa aikana jo kolmanteen sukupolveen, joka esiteltiin 2008. Farkku-Megane saapui vuotta myöhemmin. Vuonna 2012 malli sai hieman uutta ilmettä keulaansa. Vielä 90-luvulla Megane oli yksi Euroopan suosituimmista autoista, mutta Renault on menettänyt viimeisen kymmenen vuoden aikana paljon markkinaosuutta mm. saksalaisille.

Edelliseen Meganeen verrattuna ohjaamon laatutaso on parantunut huomattavasti, mutta käytettävyys ei yllä luokan kärkeen. Ajettavuus on kunnossa ja jousitus on mukavuuspainotteinen. Farmarimallin kontti on tilava, nostokynnys on matalalla ja pohjasta saa täysin tasaisen penkit kaatamalla. Takatilat voisivat olla kuitenkin tilavammat.

Meganen moottorivalikoimaan kuuluu ahdettuja bensiini- sekä dieselmoottoreita, jotka ovat mukavan taloudellisia. Uusi 1,2-litrainen ahdettu bensiinimoottori sopii hyvin auton luonteeseen ja liikuttaa Meganea nöyrästi. 

Omistajien kokemuksia:

Tilaa riittävästi, esim. matkustajan etuistuimen saa pöydäksi. Hinta vastaan ominaisuudet on alempi kuin monella muulla merkillä. –Simo

Tavaratila on meidän käyttöömme lähes optimaalinen, perheen koirat mahtuu tarvittaessa mukavasti kyytiin, vaikka mukana olisi joku matkalaukkukin. Hallintalaitteet on siellä missä niiden olettaa olevankin. Ranskalainen erikoisuus on oikeastaan vain positiivisilta osin jäljellä. –Porpor

Näytä kaikki Renault uutiset

Kommentit

Kommentoi mallia

Sinun tulee kirjautua palveluun voidaksesi kommentoida.