Megane on ehtinyt mallihistoriansa aikana jo kolmanteen sukupolveen, joka esiteltiin 2008. Vuonna 2012 Megane sai hieman uutta ilmettä keulaansa. Vielä 90-luvulla Megane oli yksi Euroopan suosituimmista autoista, mutta Renault on menettänyt viimeisen kymmenen vuoden aikana paljon markkinaosuutta mm. saksalaisille.

Edelliseen Meganeen verrattuna ohjaamon laatutaso parantunut huomattavasti, mutta käytettävyys ei yllä luokan kärkeen. Ajettavuus on kunnossa ja jousitus on mukavuuspainotteinen. Kontti on hyvän muotoinen ja asiallisen kokoinen luokassaan. Takatilat voisivat olla kuitenkin paremmat.

Meganen moottorivalikoimaan kuuluu ahdettuja bensiini- sekä dieselmoottoreita, jotka ovat mukavan taloudellisia. Uusi 1,2-litrainen ahdettu bensiinimoottori sopii hyvin auton luonteeseen ja liikuttaa Meganea nöyrästi. Harmillisesti räväkät RS-mallit puuttuvat Suomen tuontivalikoimasta.

Omistajien kokemuksia:

Tavaratila on riittävä ja erilaisia koteloita on paljon, hienot lentokonepöydät. Ulkonäkö on hieman poikkeava ja ajanhengen mukainen. Ajettavuus Suomen oloissa hyvä. Jousitus toimii hienosti ja auton hiljaisuus on hyvä näillä karheilla teillä. –Tepe

Näytä kaikki Renault uutiset

Kommentit

Kommentoi mallia

Sinun tulee kirjautua palveluun voidaksesi kommentoida.