Vuonna 2010 esitelty Ibiza ST on pirteä espanjalais-saksalainen pikkufarmari. Auton tekniikka perustuu pitkälti emokonsernin VW Poloon, mutta Ibiza erottuu positiivisesti sporttisella ilmeellään. Vuonna 2012 Ibiza sai pientä ehostusta mm. räväköiden led-päiväajovalojen muodossa.

Seatin laatu on kunnossa, koska palikat ja moottorit tulevat Volkswagenilta. Urheilullinen tunnelma jatkuu auton sisällä sekä ajettavuudessa. Ibizaa on näppärä pyöritellä kaupungissa, mutta mutkateillä kurvailu onnistuu yhtä hyvin. Farkku-Ibiza ei ole luokkansa tilavin, sillä kaarevan kattolinjan myötä aikuisen pää osuu takapenkillä helposti kattoon.

Ibiza ST:hen on tarjolla eri moottorivaihtoehtoa – 1,2 TSI, 1,2 TDI ja 1,6 TDI. 1,2-litraisesta bensiinimoottorista löytyy kahta eri tehoversiota, samoin kuin isommasta dieselistäkin. Kaikki Ibizan padat ovat erittäin taloudellisia ja leppoisia. DSG on tarjolla vain tehokkaamman bensiinimoottorin yhteydessä.

Omistajien kokemuksia:

Auto on kokoisekseen jämäkkä ajaa. Se ohjautuu loogisesti ja liukkaallakin tuntuma pysyy hyvänä. Alusta on jämäkkä, mutta ei kuitenkaan paukkukova. Vaimo tykkää erityisesti automaattivaihteistosta ja peruutustutkasta, sekä siitä, että tätä on näppärää pyöritellä ahtaissakin paikoissa. –Jarmo

DSG-vaihtesto ei toimi normaalisti kylmänä. Seitsemäs vaihde vaatii joskus 4000 kierrosta, jotta se menee päälle. Autolla oli ajettu vajaa 20000 km, kun turbo simahti – meni takuuseen. –Taatan Kuopus

Näytä kaikki Seat uutiset

Kommentit

Kommentoi mallia

Sinun tulee kirjautua palveluun voidaksesi kommentoida.