Toyotan keskikokoinen katumaasturi uudistui mittavasti vuonna 2012. Ensimmäisestä, jeeppimäisestä mallista (s. 1994) on kuljettu pitkä matka henkilöautomaisempaan suuntaan. Viimeisin malli on jopa menettänyt sivulle päin avautuvan takaluukun sekä siinä kiinni olleen vararenkaan.

Sisustuksen laatutaso on nostettu RAV4:ssa kilpailukykyiselle tasolle. Toyota on halunnut karistaa RAV4:n ajettavuudesta turhat maasturimaisuudet pois ja on myös onnistunut siinä, sillä toyotamainen ajamisen helppous on läsnä. Tilaa löytyy joka suuntaan, myös takana.

Moniin muihin katumaastureihin verrattuna tällä autolla saattaa jopa uskaltautua kevyesti maaston puolelle. Moottorivalikoimaan kuuluu ahtamaton kaksilitrainen bensiini sekä 2- ja 2,2-litraiset turbodieselkoneet. Automaattivaihteistoja on tarjolla sekä bensiini- että dieselmoottorien yhteydessä.

Omistajien kokemuksia:

Erittäin hyvät tilat. Hyvä näkyvyys joka suuntaan. Hyvä ajoasento. Citymaasturiluokan parhaimpia ajettavia. Varsinkin talviolosuhteissa neliveto on poikaa. –Pena44

Kojelaudan alareunassa olevat kytkimet esim. eco, sport, ym. pitkälle kuljettajalle piilossa. Pitää kumartua kurkkaamaan. –Kalle

Näytä kaikki Toyota uutiset

Kommentit

Kommentoi mallia

Sinun tulee kirjautua palveluun voidaksesi kommentoida.