Sähköautoilijan elämää: Kaikki kyytiin

17.09.2014 | Niko Rinta

Tiloiltaan Nissan Leaf on kuin mikä tahansa saman kokoluokan auto. Takana istuu pari aikuista mukavasti ja tavaratila vetää 370 litraa.

Leafin muotoilu ei ole käytännöllisintä mahdollista, sillä tavaratilan lastausaukon muoto voisi olla kulmikkaampi ja nostokynnys on varsin korkea. Tavaratilan pohja on selvästi oven alareunaa alempana. Takapenkkien kippaus tuo lisätilaa, mutta rengaskotelot syövät tilaa sivuttaissuunnassa.

Silti sähköauton viimevuotinen uudistus on lisännyt mukavuutta, sillä istuimet on muotoiltu uudestaan ja laturin keulaan siirtäminen tekee tavaratilan lattiasta tasaisemman takapenkkien kippauksen yhteydessä. Toki penkit muodostavat silti selvän kynnyksen.

Ajossa olevassa autossa Bosen subbari tosin syö tavaroilta tilaa ja kuvassa näkyvässä laukussa säilytetään auton latausjohtoa.

Kuskin penkillä viihtyy tilan puolesta hyvin, mutta ratin etäisyyssäätö auttaisi paremman ajoasennon löytämistä. Sen luulisi kuuluvan tämän hintaisen auton perusvarustukseen.

JUTTU JATKUU MAINOKSEN JÄLKEEN

Kuskin takana jalkaterät saa sujautettu etupenkin alle ja tilat riittävät hyvin sen pituiseen matkantekoon kuin sähköautolla yhtäjaksoisesti voidaan kulkea.

Sähköautoilijan elämää -blogissa seurataan Nissan Leafin sopeutumista perhe-elämään, suomalaisen perusautoilijan tarpeisiin ja Suomen olosuhteisiin eri vuodenaikoina. Lisätietoja Leafista löydät Tuulilasi.fi:n mallisivulta sekä Nissanin omilta nettisivuilta.

Kesä-joulukuun ajan pyörivän seurannan blogaajana toimin minä, Tuulilasi.fi:n tuottaja Niko Rinta. Kysymyksiä otetaan vastaan ilomielin, ja voit esittää ne postauksien kommenteissa tai Twitterissä @nikorinta.  Tervetuloa sähköauton kyytiin!

Seuraa Tuulilasin tallin ja automaailman tapahtumia Facebookissa

Kommentit

Kommentoi artikkelia

Sinun tulee kirjautua palveluun voidaksesi kommentoida.