Ensituntuma: Fiat 500X

20.11.2014 | Timo Suomala

Heti koeajon alkuvaiheessa huomaa Fiat 500X:n matkustamon hiljaisuuden.

Vaikutelma säilyy vilkkailta kaduilta maantielle. Huomio tukee hyvin parantunutta ohjaamon laatuvaikutelmaa.

1.4 Multiair kuljettaa Äksää hyvin, tosin ripeämpi etenemisen tarve nostaa käyntinopeuden usein huomaamatta noin 3 000 kierrokseen.

Kaksilitrainen diesel ei tuo koostaan huolimatta mullistavaa lisävoiman tunnetta Multiairiin verrattuna, mutta uusi 9-vaihteinen automaattivaihteisto toimii ihailtavan pehmeästi. Nykimistä tai vaihtoviiveitä ei esiinny voimakkaallakaan kaasulla kiusatessa.

JUTTU JATKUU MAINOKSEN JÄLKEEN

Ohjaus ei ole maantiellä keskialueellaan erityisen tunnokas, mutta miellyttää kaupunkipyörityksessä keveydellään ja tehokkaalla palautuksella.

Jousitus on napakka, kuitenkin ilman ärsyttävää pintakovuutta. Kovemmissa maantienopeuksissa alusta toistaa epätasaisuudet, mistä seuraa lievää nyökkimistä.

Tilaa Tuulilasin viikkokirje, joka pitää sisällään automaailman ajankohtaisimmat ja tärkeimmät asiat. Viikkokirje ilmestyy perjantaisin. 

Kommentit

Kommentoi artikkelia

Sinun tulee kirjautua palveluun voidaksesi kommentoida.