Citroënin C4 Picasso uudistui täydellisesti – tämä on tuomiomme

14.12.2013 | Pasi Piironen
Citroënin C4 Picasso uudistui täydellisesti – tämä on tuomiomme

Citroënin C4 Picasso on uudistunut edukseen. Edellismalliin verrattuna ajettavuus on muuttunut selvästi henkilöautomaisemmaksi.

Sähkömekaaniseen ohjaukseen siirtyminen on sujunut Citroënilta luontevasti. Uusi ohjaus palauttaa ja keskittää moitteetta, ja on lisäksi tunnokas.

Picasso ei enää näytä perinteiseltä tila-autolta, mutta on vahvasti sellainen sisätiloiltaan. Takapenkin erillisistuimien ansiosta kyytiin mahtuu hyvin viisi aikuista, ja helposti muunneltava tavaratila vastaa kooltaan ylemmän keskiluokan farkkuja.

JUTTU JATKUU MAINOKSEN JÄLKEEN

THP 156 -bensamoottori jaksaa kuljettaa autoa riittävällä kiihkeydellä, mutta kulutus nousee etenkin kaupungissa ja moottoritiellä korkeaksi. Mukavaa kyytiä arvostavien kannattaa valita 18-tuumaisia kiekkoja maltillisempi pyöräkoko.

Lue Citroën C4 Picasso 156 THP Exclusiven perusteellinen testi 14.11. ilmestyneestä numerosta 15/2013.

Seuraa Tuulilasin tallin ja automaailman tapahtumia Facebookissa

Kommentit

Kommentoi artikkelia

Sinun tulee kirjautua palveluun voidaksesi kommentoida.