Ensituntuma: Citroën Grand C4 Picasso – tilataidetta

11.10.2013 | Timo Suomala
Ensituntuma: Citroën Grand C4 Picasso – tilataidetta

Citroën Picasso -mallisto laajenee, kun viisipaikkaisen rinnalle esitellään seitsemänpaikkainen Grand C4 Picasso.

Citroën Grand Picasson akseliväli on kasvatettu 2840 mm:iin. Uutuus käyttää samaa EMP2- perusrakennetta kuin viisipaikkainen sisarmalli. Uudesta rakenteesta huolimatta pituus on säilynyt edeltäjän 4,59 metrissä.

Ulkoisesti Grand Picasson mieltää heti viisipaikkaisen sisarmalliksi. Korin muotoilu poikkeaa kuitenkin täysin lyhyemmästä Picassosta. Korissa yhteistä ovat vain alumiininen konepelti, tuulilasi sekä etuvalojen umpiot.

Toisella penkkirivillä on hyvät jalka- ja päätilat. Istuimille on 15 cm pituussuuntainen säätövara. Kolmannella istuinrivillä tilat riittävät keskimittaiselle aikuiselle lyhyelle matkalle. Pidemmällä kyytiläisellä pääntila loppuu kesken. Lapsimatkustajille tilat ovat hyvät.

Tavaratila on kasvanut edeltäjästä 69 litraa, yhteensä 645 litraan. Taitettaessa etumatkustajan selkänoja alas, on kuormatilan suurin pituus 2,75 metriä.

JUTTU JATKUU MAINOKSEN JÄLKEEN

Grand Picasson moottorivalikoima on sama kuin viisipaikkaisella mallilla. Dieselmoottorivalikoima on laajentunut uudella Euro 6- päästöstandardit täyttävällä kaksilitraisella BlueHDi- moottorilla. Tehoa on tarjolla 150 hv ja vääntöä 370 Nm. Voimaeväät riittävät hyvin suuremman Picasson liikuttamiseen kaikissa ajotilanteissa. Suomessa uuden moottorin parina on kuusivaihteinen automaatti. Keskikulutukseksi luvataan 4,5 l/100km ja CO2- päästöjen ollessa 117g/km.

Ohjaamo tuntuu Baijerin sileillä teillä hiljaiselta. Mukautuva ohjaustehostin vähentää tehostusta ajonopeuden kasvaessa. Maantiellä tukeva ohjaus ja pitkä akseliväli tekevät Grand Picassosta erittäin suuntavakaan.

Grand Picasson myynti käynnistyy lokakuussa ja hinnat alkavat noin 26 300 eurosta.

Uuden BlueHDi- version hinnat alkavat noin 34 900 eurosta.

Seuraa Tuulilasin tallin ja automaailman tapahtumia Facebookissa.

Kommentit

Kommentoi artikkelia

Sinun tulee kirjautua palveluun voidaksesi kommentoida.