Koeajo: Dacia Logan MCV

04.12.2013 | Peter Wolkenstein
Koeajo: Dacia Logan MCV

Dacia Logan MCV on edelleen edullinen, mutta...

JUTTU JATKUU MAINOKSEN JÄLKEEN

...nyt se on tavallinen modernilla kolmisylinterisellä bensaturbolla varustettu farkku. Jatkettu akseliväli, korotettu katto, pariovet takana ja mahdollisuus kolmanteen penkkiriviin – kaikki tämä on mennyttä. Logan MCV:n toinen sukupolvi on kuin Sanderon klassinen farkkuversio, jonka takaylitystä on jatkettu 40 sentillä. Auton tavaratilaan sopii aiempaa vähemmän, mutta 573–1 518 litran vetoisuus ei ole huono arvo sekään. Lattiasta ei kuitenkaan tule täysin tasaista, kun takapenkin selkänojat kaadetaan vaakatasoon. Yksinkertaiset materiaalit ja vähän karkea, mutta tukeva työnlaatu ovat tyypillistä Daciaa, kuten myös neljä turvatyynyä. Edullisesta hinnasta huolimatta Dacia Logan MCV TCe 90:n konepellin alla on moderni 90-heppainen kolmisylinterinen bensakone, joka on hienostunut ja taloudellinen, mutta turbosta huolimatta ei kovin sitkeä. Myöskään ketteryys ei ole Loganin vahvuuksia. Ohjaus antaa vain vähän palautetta, eikä pehmeissä penkeissä ole juuri sivuttaistukea. Ketteryyden sijaan auto on mutkissa turvallisen aliohjaava, ja se suodattaa tien epätasaisuudet tyydyttävästi pois. Ennen kaikkea Dacia on budjettiystävällinen vaihtoehto, koska mikään muu auto ei tarjoa yhtä paljon tilaa yhtä edullisesti.

Kommentit

Kommentoi artikkelia

Sinun tulee kirjautua palveluun voidaksesi kommentoida.