Koeajo: Honda CR-z

13.11.2013 | Juuso Kallioinen
Koeajo: Honda CR-z

CR-Z sai viime metreillä lisäpotkua.

CR-Z:n tuotanto lopetetaan lähitulevaisuudessa. Vielä malli on kuitenkin myynnissä, ja autolle on vieläpä tehty pieni kasvojenkohotus.

Ulkokuoressa on uudistettu etupuskuri, ajovalot sekä takadiffuusori. Matkustamoa on modernisoitu mm. ottamalla led-tekniikkaa käyttöön sisävalaistuksessa. Näitä tärkeämpänä muutoksena CR-Z on saanut lisää tehoa.

JUTTU JATKUU MAINOKSEN JÄLKEEN

Hybridiautossa uudistuksia on tehty sekä polttomoottoriin että sähköjärjestelmään. 1,5-litraisen bensiinimoottorin V-TEC-järjestelmä on muutettu kaksivaiheiseksi, moottorinohjausta on päivitetty, ja akusto on muutettu nikkelimetallihydridistä litium-ionityyppiseksi. Moottoreiden yhteenlaskettu teho on kasvanut 11 hv ja maksimivääntö 16 Nm.

Uutta on myös Sport Plus -ajomoodi, joka parantaa kaasuvastetta ja saa aikaan tunteen kovemmasta kiihtyvyydestä. Suorituskykymittausten perusteella sporttimoodin valinnalla ei kuitenkaan ole vaikutusta maksimisuorituskykyyn. Ohituskiihtyvyys 80–120 km/h otti kolmosvaihteella 6,6 s ja sitkeysmittaus 40–100 km/h nelosvaihteella 11,2 s riippumatta ajo-ohjelmasta.

Sitkeysaika on oikein hyvä. Tarjolla olevasta väännöstä saa kaiken irti manuaalivaihteiston ansiosta. Lisää tällaisia!

Kommentit

Kommentoi artikkelia

Sinun tulee kirjautua palveluun voidaksesi kommentoida.