Koeajo: Hyundai ix35

08.01.2014 | Timo Nurmi
Koeajo: Hyundai ix35

Nyt kelpaa taas hymyillä.

Taas on ollut suuhygienistillä töitä. Tällä kertaa asiakkaana oli Hyundai ix35, jonka kitaa on kohennettu lievästi. Style- sekä koeajossa ollut Premium-versio ovat saaneet uudet ajovalot päiväajovalotoimintoineen, ja takavalot on toteutettu ledeillä.

Premiumissa vakiovarusteluun kuuluvat mm. kaksoisksenonit sekä seitsentuumainen monitoiminäyttö, joka on selkeä mutta pimeällä käytettäessä muuhun kojelautavalaistukseen nähden aika kirkas.

JUTTU JATKUU MAINOKSEN JÄLKEEN

Pinnan alla muutoksia on tehty jousitukseen ja ohjaukseen. Auto on edelleen vähän pintakova pienellä kuormalla, mutta neljän matkaajan setti mukavoittaa menoa. Useimpien muiden Hyundai-mallien tapaan ohjaustehostus on valittavissa kolmesta vaihtoehdosta. Sport-asetus tuo rattiin vähän lisäjäykkyyttä, tunnokkuudessa erot ovat pieniä.

1,6-litrainen perusbensiinimoottori on kaupunkiliikenteessä nöyrä ja herkkä. Ilmoitettuun hevosvoimalukemaan nähden vaikutelma jää silti maantieajossa yllättävän vaisuksi, vaikka välityssuhteet ovatkin lyhyenpuoleiset. Moottorin sammutusautomatiikka ei aktivoitunut nollakelin tuntumassa tehdyssä koeajossa kovin herkästi. Kuusivaihteinen manuaalilaatikko toimii kevyesti, automaatilla ix35:tä ei kaksivetoisena saakaan.

Kommentit

Kommentoi artikkelia

Sinun tulee kirjautua palveluun voidaksesi kommentoida.