Koeajo: Mercedes-Benz GLA

20.03.2014 | Yrjö Lyytikäinen
Koeajo: Mercedes-Benz GLA

Tuoreinta Mercedes-Benzin mallia tarjotaan niin maantielle, maastoon kuin kaupunkiinkin.

Mersun mallisto paisuu kuin pullataikina. Jokaiselle käyttäjälle yritetään tehdä omanlaisensa härveli ja keksiä sellaisiakin autoja, joita ostaja ei vielä edes tiedä tarvitsevansa. Nyt ajettu GLA on kompaktien A-, B ja CLA-Mersujen perheen viimeisin tulokas, mutta tähänkin ryhmään kuulemma esitellään viides malli jo tämän vuoden lopulla. Koska GLA:ta tehdään sekä etu- että nelivetoisena, mainostaa Mersu autoa myös osana SUV-perhettään. Eli ylöspäin mennessä GLK-, ML-, GL- ja G-malleja. GLA sijoittuu suosittuun crossoverien luokkaan, ja Mersulla pääkilpailijoiksi mainitaan rakkaat viholliset: Audi Q3 ja BMW X1. Autoon on tarjolla neljä jo muista malleista tuttua moottorivaihtoehtoa. Bensaversiot 200 (1,6 litraa/156 hv) ja 250 (2,0 litraa/211 hv) sekä dieselit 200 CDI ja 220 CDI (2,1 litraa 13 tai 170 hv). Nelivedon saa kaikkiin malleihin pienintä bensakonetta lukuun ottamatta.

JUTTU JATKUU MAINOKSEN JÄLKEEN

Tilaa tavaroille muittei pitkälle kuskilleOhjaamon näkymät ovat tuttuja jo A-sarjasta, pitkäjalkainen kuski kaipaisi lisää reisitukea. Tavaratila vetää 421 normilitraa, 80 litraa enemmän kuin A:ssa.

Kommentit

Kommentoi artikkelia

Sinun tulee kirjautua palveluun voidaksesi kommentoida.