Koeajossa: Honda CR-V 2.0 Executive Navi A

15.10.2013 | Jani Kajander
Koeajossa: Honda CR-V 2.0 Executive Navi A

Toimituksemme koeajossa kävi juuri Hondan CR-V -malliston edullisin versio 1.6 i-DTEC. Siitä lisää myöhemmin, mutta perehdytään tässä välissä saman mallin kalliimpaan versioon.

Neljännen sukupolven CR-V:n hintalapun loppusumma kohoaa reilusti 50 000 euron karvaammalle puolelle nyt ajamamme kaltaisena nelivetoisena, automaattivaihteisena ja huippuunsa varusteltuna bensamallina. Tuo on jo niin iso summa, että ostaja saa todella haluta juuri Honda CR-V 2.0 Executive Navi A -mallin. Dieselinä CR-V oli koeajossa jo Tuulilasissa 1/13, nyt tutkimme mitä bensaversio pitää sisällään.

Onhan uudessa CR-V:ssä toki puolensa: tilaa on hyvin sekä ihmisille että tavaroille ja varusteita varsinkin tässä vain automaattivaihteiston yhteyteen tarjottavassa Executive-versiossa reilun puoleisesti. Sisustuksen laatuvaikutelma, melutaso ja ajo-ominaisuudet saattavat sen sijaan sattua kaikkein kriittisimpään silmään. Muista Honda-malleista tutun kaksilitraisen moottorin tehot riittävät hyvin. Vaihteita voi vaihtaa myös ohjauspyörän siivekkeillä, mutta askin toiminta on niin ongelmatonta, ettei tähän ole juuri tarvetta.

JUTTU JATKUU MAINOKSEN JÄLKEEN

Executive-varusteluun kuuluvat esimerkiksi nahkaverhoilu, panoraamakatto sekä kuljettajan istuimen sähkösäädöt (ristiselän tuki säätyy sähköllä kaikissa CR-V-versioissa). Avaimeton käyttö ja sähköllä liikkuva takaluukku ovat nykyaikaisia auton käyttöä helpottavia lisiä. Kaukovaloautomatiikalla varustetut kaksoisksenonvalot kuuluvat CR-V:n varusteluun jo maltillisemmassa Lifestyle-versiossa. Automaattivaihteisissa malleissa on aina alamäkihidastin, suosituimmaksi ennakoidulta Elegance-tasolta lähtien CR-V-pakettiin kuuluvat myös lasinpyyhkimien sadetunnistin ja parkkitutkat peruutuskameran kera.

Myyntilukujen näkökulmasta Hondan kovin kilpailija on Volvo XC60, mutta edellisen sukupolven esittelyn jälkeen vastaavia malleja on esitelty monelle muullekin merkille. Pitkällinen voittokulku Suomessa on siis vähintäänkin vaarassa.

Kommentit

Kommentoi artikkelia

Sinun tulee kirjautua palveluun voidaksesi kommentoida.