Koeajossa nyt: Kia Soul

25.06.2014 | Timo Nurmi
Koeajossa nyt: Kia Soul

Kia on sovittanut Soulin uudelleen.

Nuorekas ja perinteisiin autoluokkiin erityisen huonosti sopiva auto on saanut vähän lisää särmikkyyttä, mutta säilyttänyt sympaattisen perusilmeensä. Raamikkaamman etusäleikön ja puskurin uudelleenmuotoilun ansiosta varsinkin keula on nyt aiempaa massiivisemman näköinen.

Soulia soitellaan kolmella varustetasolla, jotka ovat Groove, Funk ja Supreme. Jo perustasolta eli Groovesta lähtien autosta löytyy vakiona mm. 16-tuumaiset kevytmetallivanteet ja lämmitettävä ohjauspyörä. Koeajossamme oleva Supreme tarjoaa vakiona peräti 18-tuumaiset pyörät sekä mm. pysäköintitutkat edessä ja takana. Sen hinta vakiovarusteilla on 24 990 euroa.

Moottorivaihtoehtoina on yksi bensiini- ja yksi dieselvoimanlähde, molemmat 1,6-litraisia. Meidän koeajoautomme on bensaversio, josta otetaan valmistajan mukaan 132 hevosvoimaa. Se on lukuna asiallinen, mutta varsinaiseksi sportiksi Soulia ei voi sanoa. CO2-päästö on melko korkea eli 170 g/km, mikä vastaa 7,3 litran yhdistettyä EU-kulutusta satasella.

JUTTU JATKUU MAINOKSEN JÄLKEEN

Soulin valttina on edelleen sisätilojen väljyys. Vaikka takaistuimella ei olekaan ylettömästi polvitilaa, keskimittainen aikuinen mahtuu mainiosti matkaamaan samanmittaisen kuljettajan takana istuen. Korkeussuunnassakin tilaa on reilusti, kiitos korkean ja kulmikkaan korin.

Koeajossa nyt -sarjassa kerromme autoista, jotka ovat koeajossamme juuri tällä hetkellä.

Seuraa Tuulilasin tallin ja automaailman tapahtumia Facebookissa

Kommentit

Kommentoi artikkelia

Sinun tulee kirjautua palveluun voidaksesi kommentoida.