Koeajossa nyt: Peugeot 308 PureTech 130

13.06.2014 | Timo Nurmi
Koeajossa nyt: Peugeot 308 PureTech 130

Peugeot 308:n moottorivalikoima on ottanut askeleen kohti uutta aikaa. Hinnastoon on ilmaantunut kaksi uutta bensiinikäyttöistä moottoria, PureTech 110 ja PureTech 130.

Mallimerkinnät kertovat suoraan tehon hevosvoimina: 110 ja 130 hv. CO2-päästöt ovat 110-versiolla 105–109 g/km ja 130-versiolla 107–114 g/km riippuen 308:n korimallista ja vaihteistosta.

Tehokkaampi versio on jo saatavana sekä Hatchbackiin eli viisioviseen että SW-nimellä kulkevaan farmariversioon. Moottori on 308-mallistossa sekä kuusivaihteisen manuaalilaatikon että yhtä monta pykälää sisältävän automaatin parina. Automaatin hintalisä on noin 2 000 euroa. Kaksikon pienempitehoinen moottori, PureTech 110, ehtii autonostajien ulottuville myöhemmin tänä vuonna. Se on hinnastossa vain manuaalivaihteiston kumppanina.

JUTTU JATKUU MAINOKSEN JÄLKEEN

1,2-litrainen turboahdettu kolmisylinterinen moottori tuntuu aivan riittävän puhdikkaalta 308:aan. Pääosin kolmisylinterisyys on häivytetty ajotuntumasta tehokkaasti, tosin joissain tilanteissa se tuntuu.

308:n hinnat uudella PureTech-moottorilla alkavat 20 379 eurosta. Tällä summalla saa Access-varustellun 308:n 110-hevosvoimaisella moottoriversiolla. Tehokkaampi PureTech 130 maksaa vain noin 600–700 euroa enemmän.

Seuraa Tuulilasin tallin ja automaailman tapahtumia Facebookissa.

Kommentit

Kommentoi artikkelia

Sinun tulee kirjautua palveluun voidaksesi kommentoida.