Koeajossa: Uusi Dacia Logan – edullinen, mutta moderni

05.11.2013 | Peter Wolkenstein / AMS
Koeajossa: Uusi Dacia Logan – edullinen, mutta moderni

Dacia Logan MCV on edelleen edullinen, mutta nyt se on tavallinen modernilla kolmisylinterisellä bensaturbolla varustettu farkku.

Jatkettu akseliväli, korotettu katto, pariovet takana ja mahdollisuus kolmanteen penkkiriviin – kaikki tämä on mennyttä. Logan MCV:n toinen sukupolvi on Sanderon klassinen farkkuversio, jonka takaylitystä on jatkettu 40 sentillä.

Auton tavaratilaan sopii aiempaa vähemmän, mutta 573-1518 litran vetoisuus ei ole huono arvo sekään. Kun takapenkin selkänojat kaataa, lattiasta ei tule kuitenkaan täysin tasaista.

Yksinkertaiset materiaalit ja vähän karkea, mutta tukeva työnlaatu ovat tyypillistä Daciaa, kuten myös ESP ja neljä airbagia nykyään.

JUTTU JATKUU MAINOKSEN JÄLKEEN

Edullisesta hinnasta huolimatta Dacia Logan MCV TCe 90:n konepellin alla on moderni 90-heppainen kolmisylinterinen bensakone, joka on hienostunut ja taloudellinen, mutta turbosta huolimatta ei kovin sitkeä.

Myöskään ketteryys ei ole Loganin vahvuuksia, koska ohjaus antaa vain vähän palautetta ja pehmeissä penkeissä ei ole juuri sivuttaistukea. Ketteryyden sijaan auto on mutkissa turvallisen aliohjaava, ja se suodattaa tien epätasaisuudet tyydyttävästi pois.

Ennen kaikkea Dacia on budjettiystävällinen vaihtoehto, koska mikään muu auto ei tarjoa yhtä paljon tilaa niin edullisesti.

Seuraa Tuulilasin tallin ja automaailman tapahtumia Facebookissa.

Kommentit

Kommentoi artikkelia

Sinun tulee kirjautua palveluun voidaksesi kommentoida.