Koeajossa: Volkswagen Beetle Cabriolet – irti lapsenomaisuudesta

23.08.2013 | René Olma / AMS
Koeajossa: Volkswagen Beetle Cabriolet – irti lapsenomaisuudesta

Nelipaikkaisen Volkswagen Beetle Cabrioletin uusin versio on entistä mallia ketterämpi ja tasapainoisempi.

Uutta Beetle-avoa kehitettäessä tavoitteena oli tehdä mallista vähemmän lapsenomainen sekä päästä eroon kukkavaasista ja tila-autotunnelmasta. Siksi tuulilasi ja kojelauta ovat nyt lähempänä kuskia.

Kangaskatto taittuu vakiona alas sähköllä 9,5 sekunnissa 50 km/h:n nopeuteen asti, mutta rätin suojapussi pitää asetella sen päälle hankalasti käsin.

Matalammasta kattolinjasta huolimatta takamatkustajilla on jopa vähän enemmän päätilaa kuin edeltäjämallissa, ja takapenkin selkänojan voi kaataa alas, jos haluaa suuremman tavaratilan.

JUTTU JATKUU MAINOKSEN JÄLKEEN

Beetlessä on uudenlainen ympäriajojen varalle kehitetty turvajärjestelmä, jossa turvakaarten pitäisi ponnahtaa ylös sekunnin murto-osissa, jos tietty poikittaiskiihtyvyys tai kallistuskulma ylitetään.

Beetle Cabrion konevaihtoehdoista erityisen kiinnostava on 200-heppainen kaksilitrainen turbokone jo pelkästään siksi, että se muistuttaa ääneltään vanhan Kuplan bokserimoottoreita.

Kaikille Beetlen malleille on yhteistä upea avoautofiilis, vaikka siitä saakin maksaa umpimallia enemmän.

Kommentit

Kommentoi artikkelia

Sinun tulee kirjautua palveluun voidaksesi kommentoida.