Kysymys:

Ajelen kolmatta talvea ko autolla. Viime  talvena kovien pakkasten aikaan ihmettelin auton huonoa käyntiä, kone tärisi ja ääni oli hyvin karkea. Veto oli poissa automaatilla ei voinut ajaa, kun se jo 1300 kierroksella kytkee seiska vaihteen päälle. Meno oli tehotonta ja pelotti, että auto hajoaa. Sportti asento taas käyttää konetta liian suurilla kierroksilla ja ei hyvä sekään. Piti opetella ajamaan käsinvaihtamalla. Eihän sitä enää aina muista tökkiä, kun  on oppinut automaattiin. Vw-auto suositteli autoon etumaskia, nyt sen laitoin, vaan eipä tuosta ole mitään apua. Sitten tuli mieleeni, että eihän tätä ongelmaa ollut kaksi vuotta takaperin auton ollessa uusi. Eikä edellisessä samantapaisessa diesel Golfissani, sillä piti vain talvella ajaa pienemmä vaihteella lämmön takia. Onkohan nyt niin, ettei se tämä E10-bensa toimikaan TSI-moottorissa pakkasella ja se kaksoisvauhtipyörä alkaa väristä alhaisilla kieroksilla. Tankkasin 98-bensaa ja nyt auto pelaa niin kuin pitääkin.Onko muilla tämmöistä havaintoa?

Tapio Ketonen:

Ehkä joku on kuullut moisesta. Minulla ei ole tietoa tällaisesta eikä liioin siitä, mikä ilmiön voisi aiheuttaa.

Kommentit

Kommentoi kysymystä

Sinun tulee kirjautua palveluun voidaksesi kommentoida.