Kysymys:

Kerropa, voiko olla totta Opel-liikkeen selitys: 50tkm ajetussa -99 2.0 Astrassa tyhjäkäynti elää satunnaisesti siten, että kierrokset putoavat 1000 rpm->n. 500 rpm, elektroniikka nostaa kierrokset hetkeksi 1500 rpm, taas laskee jne. Tätä tapahtuu muutaman kerran ja sitten taas toimii normaalisti. Koko juttu toistuu esim. kerran päivässä, joskus taasen viikonkin tauko. No se Opel-liikkeen selitys (ensin kun oli takuuseen vaihdettu ruiskun tyhjäkäyntimoottori 2* ja 1* ohjauselektroniikka -> kummallakaan ei vaikutusta) oli, että imukurkussa oli karstaa!. Vika parani 10 tkm ajaksi, mutta taasen palailemassa...(nyt mittarissa 85 tkm)

Tapio Ketonen:

Tuollainen kummittelu on aika hankala parantaa. Voihan syy olla se karstakin, tai sitten ei. Yleensähän kuvioon kuuluu, että korjaamolla auto toimii kuin enkeli.

Kierrosten poukkoilu on tietenkin merkki siitä, että säätö toimii jotenkin takerrellen. Mutta mikä sen aiheuttaa, kas siinäpä kysymys. Vaiva ei kuitenkaan onneksi tuon kuvauksen perusteella vaikuta kovin vakavalta.

Kommentit

Kommentoi kysymystä

Sinun tulee kirjautua palveluun voidaksesi kommentoida.