Kysymys:

Mikähän on, kun omistamani BMW 318i vm-91, ajettu 245tkm sammuu ? Ongelma ilmenee, kun painan kytkimen pohjaan risteystä/liikennevaloja lähestyttäessä.

Sama ongelma on muutaman kerran esiintynyt myös syksyllä kun lämpötila oli vielä reilusti plussan puolella. Lisäksi olen huomannut ajoittain pientä nykimistä kaupunkiajossa.Tyhjäkäyntikin on melko epätasaista.Kun auto on ollut vähän aikaa käynnissä, kierroslukumittari alkaa seilata siinä 500-1100 kierroksen välillä.

Voinko säätää autoa helposti kotikonstein, vai pitääkö auto viedä kalliiseen merkkihuoltoon?

Entinen omistaja oli "kadottanut" auton käyttöohjekirjan. Mistähän sellaisen saisi hommattua?

Tapio Ketonen:

Kullä suihkutusjärjestelmä kaipaa huoltamista. Paras on pitää omat näpit irti ja viedä auto suihkutusjärjestelmät tuntevan erikoiskorjaamon käsittelyyn. Merkkikorjaamo kannattaa yleensä noin vanhalla autolla kiertää kaukaa, parempi osaaminen vanhojen autojen ongelmiin löytyy juuri erikoiskorjaamoilta.

Ohjekirjan hommaamiseksi lienee parasta kokeilla esimerkiksi Keltaista pörssiä. Saattaa sen saada myös merkkiliikkeen kautta maahantuojalta tai tehtaalta, mutta pörssistä voisi löytyä halvemmalla.

Kommentit

Kommentoi kysymystä

Sinun tulee kirjautua palveluun voidaksesi kommentoida.