Kysymys:

Terve Tapsa.
Ohjaustehostimen toiminnasta sen verran, että onko kahta tyyppiä ?
Sellaista joka toimii nopeuden mukaan, eli kovemmassa vauhdissa jäykempi ohjaus, vai kierroslukujen mukaan jäykkenevä ohjaus ?
Joka on mielestäni huonompi(esim. -98 Transit), näin liukkailla keleillä ajellen.
Vai onko kaikissa autoissa sama tekniikka? Eli vanhassa sladi parempi ja hallitumpi.

Tapio Ketonen:

Tehostimen säätö tapahtuu useimmissa tapauksissa kierrosten mukaan, nopeuden mukaan säätyminen edellyttää enemmän elektroniikkaa. En osaa sanoa, missä autoissa muutos tapahtuu mitenkin, mutta näppituntuma on, että elektroniikka lisääntyy täälläkin, eli uudemmissa sitä on enemmän myös ohjauksessa.

Kommentit

Kommentoi kysymystä

Sinun tulee kirjautua palveluun voidaksesi kommentoida.