Kysymys:

Onko mielestänne oikein, kun asiakas vie auton merkkikorjaamoon ja pyytää korjamaan vian, että korjaamo ei löydä vian aiheuttajaa vaan olettaa jotain ja "korjaa" sen. Asiakas huomaa, että ongelma ei poistunutkaan ja vie uudelleen korjaukselle. Lasku kuitenkin on kummaltakin kerralta erikseen maksettava. Eihän korjaamon henkilökunnan koulutus saisi näin joutua asiakkaan maksettavaksi??

Tapio Ketonen:

Ei saisi, eikä siihen pidä suostuakaan. Ei muuta kuin ensiksi korjaamopäällikön luo vaatimaan hyvitystä, ja ellei se onnistu, sitten laskut mukana kunnallisen kuluttajaneuvojan puheille. Häneltä saa neuvontaa siitä, miten asiassa pitäisi edetä.

Oleellista asiassa on, että korjauksesta on tehty asianmukainen kirjallinen työtilaus. Sen avulla voi osoittaa, mitä autoa korjaukseen tuotaessa on pyydetty tekemään.

Kommentit

Kommentoi kysymystä

Sinun tulee kirjautua palveluun voidaksesi kommentoida.