Kysymys:

Kerropa, mikä olisi mielestäsi oikea tapa saada huoltoja tekevät merkkiliikkeet vastaamaan myynnin myyneestä autosta ilman käräjöintiä niin kuin asian oikeasti kuuluisi olla.
Hyvä esimerkki on vaikka viimeisin Peugeot-testi ja lisäksi muiden käyttäjien kokemukset. Siis jos auto seisoo korjaamolla päiviä, eikä väki tiedä missä vika onhan kyseessä jo melkoinen moka. Käyttäjälle, joka todella tarvitsee autoa on jo yhdenkin ylimääräisen päivän seisonta kohtuuton ongelma. Kuka korvaa?
t. Jouko

Tapio Ketonen:

Tuo on hyvä kysymys. Eihän siihen tuo parannusta kuin kilpailu. Valitettavasti huono korjaamopalvelu on kuitenkin enemmän sääntö kuin poikkeus. Ensinnäkin korjaamolle saa jonottaa viikkotolkulla, ja jos vielä korjauskin kestää, pinna on kireällä. Uusi autohan ostetaan yleensä siksi, että etsitään käyttövarmuuttakin mukavuuden lisäksi.

Korjaamokapasiteetti on selvästi alimitoitettu aika monella merkillä. Kestotesti-Peugeotin saaminen korjaamolle pienen kolarikolhun jälkeen kesti tasan kuukauden. Citroën C5:n saaminen ensihuoltoon kesti viikkoja. Autolle olisi näemmä pitänyt tilata huolto viimeistään luovutuspäivänä. Kun tilanne on tällainen, ei paljon kannata odottaakaan palvelulta laatua. Kun jollakin alalla on myyjän markkinat, asiakas saa kärsiä.

Kommentit

Kommentoi kysymystä

Sinun tulee kirjautua palveluun voidaksesi kommentoida.