Kysymys:

Minulla on Renault 21 Nevada GTS, vuosimalli 1989. Kaasuttimen kanssa on ollut pitkään ongelmia. Kaasutin vuotaa, itse asiassa tulvii. Kun yksi vuoto korjataan, pettää jostain toisesta paikasta; huolto ilmoitti nyt että toivoton tapaus, runkoa ei saada tiiviiksi. Onko tosiaan niin että kyse on tiivistyksistä, eikö ennemminkin voisi olla kyse muusta toimintahäiriöstä jonka seurauksena vuoto syntyy.

Kun en ole autoihin sen kummemmin perehtynyt (paitsi että minähän tuota Rellua olen 7 vuotta käyttänyt), en voi paljoa korjaajille väittää vastaankaan. Viimeistä edellisessä korjauksessa käskin tarkistaa kaikki mahdolliset tukkeumat ja väittivät putsanneensa kaikki "putket". Sillä kertaa kesti viikon ennen seuraavaa vuotoa.

Ongelmat alkoivat vuosi sitten kun bensapumppu vaihdettiin. Kaasari on kerran jo vaihdettu (b-osaan), reilu puoli vuotta meni ja sama juttu taas. Yritin puhelinluettelosta etsiä kaasutinhuoltoa, mutta ei täkäläisessä (Keski-Suomen) luettelossa sellaista ollut.

PS: olisi tilava rellu myynnissä palosammuttimen omistavalle.

Tapio Ketonen:

Olisikohan niin, että uusi pumppu pumppaa turhan terhakasti? Kannattaisi mittauttaa bensiinin paine, jos sitä vaikka on liikaa. Painesäätimenkin voi tarvittaessa asentaa pitämään painetta kurissa.

Kaasutinhuolto-hakusanalla Keltaisilta sivuilta (www.keltaisetsivut.fi) löytyi koko maasta vain muutama korjaamo, joista lähinnä Keski-Suomea olivat Tampereella ja Lahdessa toimivia. Kyllähän noita kaasuttimen korjaajia varmaan löytyy lähempääkin, mutta heidät pitää löytää muilla keinoilla eli kyselemällä muilta. Tosin kaasuttimet alkavat siirtyä historiaan, niitä kun ei ole autoissa ollut enää yli kymmeneen vuoteen.

Kommentit

Kommentoi kysymystä

Sinun tulee kirjautua palveluun voidaksesi kommentoida.