Kysymys:

Rover 75?

Olen haaveillut ko. auton hankkimista, käytettynä tietysti. Asiaan liittyen pari kysymystä:
a) tyyppiviat ja niiden mahdolliset hintaluokat?
b) miten maahantuojan puuttuminen vaikuttaa, alentaa tietysti hintaa, mutta huollot & varaosat ilmeisesti kalliimpia?
c) entä 1.8-litrainen malli, jostain foorumilta olen lukenut, että tuo on K16-moottorimallin kone, ja uhkakuvana on siinä "head gasket"'n (sylinterin kansi? pään tiiviste??) posahtaminen, ilmeisen kallis operaatio - pitäisikö 1.8 jättää väliin ja kokeilla 2.0 tai 2.5-litraista?
ja lopuksi d) olenko höperö? ;)

Tapio Ketonen:

Maahantuonnin puuttuminen tietenkin laskee auton arvoa, mikä toisaalta myös tekee siitä kiinnostavamman. Ongelmana tietenkin on Suomen vähäinen kanta, joten varaosia on ilmeisesti perin huonosti varastossa. Myös tarvikeosien tarjonta on vähäistä, joten hintataso voisi olla korkea.

Varaosien hintoja tärkeämpi asia on kuitenkin se, miten paljon niitä tarvitaan. Roverin tyyppivioista ja kestävyydestä meillä ei ole mitään tietoja tai kokemuksia. Niin ikään 1,8-litraisen kannentiivisteen kestävyys on täysin tuntematon asia.

Sen höperyyden määrittelemiseen tarvittaneen asiantuntijoita alalta,joka ei kuulu Tuulilasin aihepiiriin. Mutta jos vastaisin kuten mieli tekisi, joku voisi asiasta ehkä pahastua!

Kommentit

Kommentoi kysymystä

Sinun tulee kirjautua palveluun voidaksesi kommentoida.