Kysymys:

Vuoden 94 Golf Variantin raidetanko/ohjausvaide jumii ja paukkuu.
Rattia käänettäessä väännön vastus lisääntyy tietyssä kohdassa, samalla tehostajan pumpun ääni muuttuu, kunnes ratissa tuntuu selvä nytkähdys ja
jostakin kuuluu lievä pamaus. Aluksi vika ilmeni rattia käänettäessä reilun kierroksen oikealle nyt se hyppäsi melkein keskiasentoon.

Tapio Ketonen:

Lopeta hetyi sillä autolla ajaminen, ennenkuin käy huonosti. Jos ohjaus jumittuu kesken ajon, silloin ovat vitsit vähissä! Ohjausvaihteessa lienee jotakin irtotavaraa sisällä, ja aivan hyvin voi käydä niin, ettei jonakin päivänä sitä nytkäystä enää tunnukaan eikä pamausta kuulu ennen kuin pamautat vastaatulijan keulaan!

Ohjausvaihde ilmeisesti menee uusiksi, tehostimella varustetun hammastangon korjaaminen ei välttämättä onnistu.

Kommentit

Kommentoi kysymystä

Sinun tulee kirjautua palveluun voidaksesi kommentoida.