Kysymys:

Kerropa, onko autoliike velvollinen korjaamaan seuraavanlaisen vian? Ostin maaliskuun alkupuolella -02, eli n. 5kk sitten Renault Lagunan vm-97, ajettu tuolloin 78tkm, nyt 82,5tkm. Äsken totesin, että todennäköisesti lämmityslaitteen kenno on puhki. Lattiamatto on märkä ja kotelon, jossa kenno sijaitsee, pohja oli myös kostea. Soitin ko liikkeeseen mutta auton myynyt automyyjä oli kesälomalla, pyysivät palaamaan asiaan ensiviikolla. Ostin auton muuten merkkiliikkeestä ja se on ainakin kirjan mukaan pilkulleen huollettu. Mielestäni uskomaton vika viisivuotiaassa autossa.

Tapio Ketonen:

Jos se kosteus on tahmeaa, mahdollisesti makealle haiskahtavaa, niin tapaus on selvä, kenno vuotaa. Mutta voihan olla, että ilmanotosta on jostain syystä päässyt sisään vettäkin, syynä voi olla vedenpoistoreikien tukkeutuminen.

Autolla pitäisi olla puolen vuoden takuu, joten asia hoitunee. Jos jäähdytysjärjestelmässä on nestettä riittävästi, myyjän lomien loppumisen odottelu ei haittaa mitään. Sinänsä takuukorjaus ei voi olla yksittäisestä myyjästä kiinni, sen hoitaminen on liikkeen asia.

Kommentit

Kommentoi kysymystä

Sinun tulee kirjautua palveluun voidaksesi kommentoida.