Kysymys:

Miksiköhän Saab 90 vm. 86 sammuu, kun ajaa moottorin kuumaksi? On kokeiltu vaihtaa sytytysyksikkö ja puola, virranjakajan pyöritin on uusittu jo aiemmin (mutta virranjakajalle ei ole muuta tehty), bensapumppu vaikuttaisi toimivan (eikä moottorin kuumuus taitaisi tähän vaikuttaakaan).

Näin kesäkelillä voi turvallisesti ajaa tuollaiset 20 km, mutta sen jälkeen ei kannata mennä tielle, jonka reunassa ei ole leveää piennarta... Moottori ei myöskään yleensä käynnisty tai pysy käynnissä, jos sen on lämpimänä itse sammuttanut ja yrittää jatkaa matkaa esim. 15 minuutin seisomisen jälkeen.

Ideoita?

Tapio Ketonen:

Mystistä. Sammuuko se kerrasta vai pysähtyykö nykien? Jos sammuu kerrasta, silloin vika lienee kipinän puutteessa, Jos nykii ennen pysähtymistä, silloin loppuu bensan tulo. Voihan bensapumppukin herpaantua lämmetessään, vaikka se onkin peräti harvinaista. Onko joku lukijoista taistellut tällaisen ongelman kanssa?

Kommentit

Kommentoi kysymystä

Sinun tulee kirjautua palveluun voidaksesi kommentoida.