Kysymys:

jatkoksi sammuilevaa Saab -90:ä koskevaan kysymykseen...
Ennen sytytysyksikön puhdistamista auto ensin pätki (moottori sammui, mutta käynnistyi sitten uudelleen, jos oli tarpeeksi vaihtia pyörittämään moottoria) ja sitten lopulta muutaman minuutin pätkimisen jälkeen sammui, mutta kun sytytysyksikkö putsattiin ja voideltiin jollakin kontaktia parantavalla kalliilla mönjällä käytös muuttui siten, että pätkiminen loppui ja moottori sammuu laakista.

Parin sammumisen jälkeen se vielä muutamalla yrityksellä käynnistyy, mutta jos ajoa jatkaa (ja kone kuumenee lisää), niin ei enää starttaa. Kylmänä kone ja koko auto toimii timanttisesti, joten olisi mukava saada tämäkin vaiva kuntoon...

Tapio Ketonen:

Kyllä tuo siis on selvästi sähkövika. Ei nyt tule enää muuta mieleen kuin se mahdollisuus, että virranjakajan Hall-anturin käämityksessä on lämpenemiselle arka katkos. Jos vika ei ole sielläkään, sitten pitää hommata jostakin hyvä poppamies tai muu shamaani paikalle.

Kommentit

Kommentoi kysymystä

Sinun tulee kirjautua palveluun voidaksesi kommentoida.