Kysymys:

Ostin käytetyn auton Vantaan Automaasta ja huomasin muutaman kuukauden jälkeen, ettei vasemman peilin lämmitys toimi. Kuuden kuukauden kuluttajansuojaan vedoten tiedustelin myyjältä toimenpiteitä, mutta hän ilmoitti kyseisen ajan koskevan vain moottoria ja voimansiirtoa. Onko asia näin vai meninkö halpaan? Nyt on kuusi kuukautta jo mennyt umpeen, mutta olisi kiva tietää miten asia on.

Tapio Ketonen:

Myyjä on valehdellut sinulle röyhkeästi päin naamaa. Mene sinne Automaahan ja ilmoita myyjälle, että peili olisi parasta laittaa kuntoon. Tee vaatimuksesi kirjallisesti ja pyydä asiasta kuittaus. Lain mukaan lähtökohta on se, että jos vika ilmenee kuuden kuukauden sisällä kaupanteosta, vika on ollut jo ostohetkellä, ellei myyjä pysty muuta osoittamaan.

Lain mukaan sinulla on myös kaksi kuukautta aikaa ilmoittaa myyjälle viasta ja vaatia tätä korjaamaan se. Eli vaikka se kuusi kuukautta olisikin jo mennyt umpeen ja vaikka myyjä ei haluaisi muistaa tekemääsi edellistä vaatimusta, voit silti vielä saada peilin korjatuksi.

Uskomatonta röyhkeyttä myyjältä tuollainen valehteleminen! Sietäisi saada nimensä ja kuvansa julkisuuteen koko tyyppi!

Kommentit

Kommentoi kysymystä

Sinun tulee kirjautua palveluun voidaksesi kommentoida.