Kysymys:

Ei kysymys, vaan pari vinkkiä Maken Masa-ongelmaan: Tulpanjohto voi olla viallinen. Jakohihna löysällä tai väärillä hampailla, sytkää ei saa sen vuoksi täysin kohdalleen. Bensapumpun "vipu" kulunut tai kaasarissa pensaletkun liitoksen jälkeen oleva sihti tukossa tai molemmat yhtäaikaa.

Ja tosiaan pieni imuilmavuoto imusarjan tiivisteessä kuten Ketonen mainitsi, iso ei voi olla koska silloin jäähdytysnesteet karkaisivat. Tuota voi kokeilla säätämällä ilmaruuvia, käynti paranee pienillä kierroksilla kun ruuvia kiristetään, kun avataan niin käynti paranee isoilla kierroksilla, voihan sitä paikallistaa myös "pilotilla". Vika voi olla myös siinä "puoli"-automaattisessa imussa.

Tapio Ketonen:

Huonoon käyntiin voi olla useita syitä, ja jos niitä on saman tien useampia, niiin johan ottaa korjaaminen koville. Se ilmavuoto ovi olla myös kaasarin ja imusarjan välissä. En tunne Mazdan imusarjan rakennetta, mutta kai siellä jossain on imusarjan ja kannen välissä sellaistakin saumaa, ettei sieltä ole vedet sekaan tunkemassa.

Nuo 80-luvun kaasuttimet ovat myös vanhemmiten usein ongelmallisia. Päästövaatimusten takia kaasuttimet ovat poikkeuksellisen mutkikkaita, niissä on useita alipainekalvojen säätämiä toimintoja, ja jos jokin kalvoista tai letkuista vuotaa tai jokin läppä jumittaa, niin johan taas ovat seokset ja käynti sekaisin.

Kommentit

Kommentoi kysymystä

Sinun tulee kirjautua palveluun voidaksesi kommentoida.