Kysymys:

Mammalla on BMW 318i -93, tuli töistä kotiin, ei lähtenyt enää käyntiin. Seuraavana päivänä lähti taas laakista, mutta kun sammutin niin ei inahtanutkaan (pyörittää kyllä konetta) ja sen koommin ei härveli suostu käynnistymään. Virtalukon pohja kait toimii, kun puolaan tulee virta startatessa. Mutta tulpille asti ei tule. Voisiko vika olla jakajassa tai kampiakselin tunnistimessa, tai sitten ihan missä vaan? Asumme norjassa ja nämä ylämäet on ihan hirveitä polkea töihin, joten vastausta innolla odottelemme.

Tapio Ketonen:

Tuo ihan missä vaan tuntuisi todennäköisimmältä! Bemarissa on Motronic-järjestelmä, joka ohjaa sekä sytytystä että polttonesteen suihkutusta. Sen vikojen selvittäminen ei onnistu etäparannuksena, kyllä siinä todennäköisesti on BMW-korjaamo tai ainakin osaava autosähkökorjaamo mittalaitteineen tarpeen.

Elikkä siis ei muuta kuin Bemari lavalle tai hinaukseen (ei siis köydellä, voi olla paha pideltävä niissä mäissä) ja ammattimaisen parantajan tutkittavaksi!

Kommentit

Kommentoi kysymystä

Sinun tulee kirjautua palveluun voidaksesi kommentoida.