Kysymys:

polo ekodiesel-96 nykii kylmänä kun lämpiää niin ajoittaista nykimistä esiintyy edelleen. ilmamäärämittaria monet ehdottaneet viaksi. voiko sitä testata?missähän se sijaitsee? taitaa olla kallis osa jos on viallinen.

viitaten aikaisempaan kysymykseeni polon huonoon käynnistyvyyteen kuumana niin kyllä paluuletkussa on ilmakuplia tai yksi kupla kun 5 min odotti kun kone kävi.voisko kylmänä nykiminen johtua siitä että järjestelmässä on ilmaa? miten ilman saa pois vai saako?

Tapio Ketonen:

Enpä osaa nyt sanoa aivan varmasti, mutta olisin kyllä sitä mieltä, että vielä tuon vuosimallin dieselissä sitä ilmamäärämittaria ei ehkä välttämättä ole. Sehän on ihan perinteinen turbolla varustettu pyörrekammiodiesel, ei mikään TDI.

Ei yksi kupla silloin tällöin merkitse mitään, joten nykimisen syy tuskin on ilma. VW:n ruiskutuspumpusta ilma poistu automaattisesti, koska paluuputki lähtee pumpun ylimmästä kohdasta.

Tuli vielä mieleen yksi mahdollisuus. Jos vaikka suuttimet kaipaisivat huoltoa. Ajomäärä nyt ei vielä ole aivan hurja, mutta onhan tuota ikääkin jo yli 8 vuotta. Voisi kannattaa viedä auto osaavaan dieselkorjaamoon (se siis yleensä EI ole merkkikorjaamo). Siellä osataan tarkastaa suuttimet ja uusia suutinkärjet, jos se on tarpeen. Myös ruiskutusajoitus ja ennakkosäätimen toiminta voisi olla hyvä tarkastaa.

Kommentit

Kommentoi kysymystä

Sinun tulee kirjautua palveluun voidaksesi kommentoida.