Kysymys:

Minulla on 1.6 /vm.99 Ford Focus, jonka nopeusmittari aina toisinaan "putoaa" nollaan. Useimmiten palautuu parissa minuutissa normaaliksi, joskus kestää pidempään (max 15 min) jolloin myös matkamittarit muuttuu viivoiksi. Löysin englantilaisen keskustelunpätkän samasta ongelmasta, mitä mieltä olette ratkaisusta ja mitä tässä tarkkaanottaen neuvotaan "eristämään" (kun ei tuo sanasto oikein aukea).
---------------------------

- they reported back the following, bearing in mind this came from a well known Ford Dealer in the Bedfordshire region:

"Re-route coolant wiring, near cylinder heads, in order to avoid contact with spark plugs"

So it could be an idea to insult the coolant wiring loom with rubber tubing and see if this makes any difference.
----------------------------
I found this on a TSB, it refers to the speedo cable jumping when accelerating but the solution seems to be along the lines of what was mentioned above.
Should a customer express concern over the speedometer needle jumping during acceleration, the probable cause is a touch condition between the electrical supply cable to the cylinder head temperature (CHT) sensor and the ignition lead for the second cylinder. To rectify the concern, the electrical supply cable to the CHT sensor should be secured on the low pressure line bracket using a cable tie.

Tapio Ketonen:

Tuo lontoonkielinen jorina käskee pitämään huolta, ettei lämpömittarin anturin johto ole kiinni sytytystulpissa. Siinä suositellaan sitomaan se vaikkapa alipaineputkeen nippusiteillä. Syy tähän on se, että sytytyspulppien läheltä tuo kaapeli saattaa saada voimakkaita häiriöimpulsseja, jotka saavat nopeusmittarin neulan pomppimaan. Sijoittamalla kaapeli kauemmas korkeajännitelaittista nuo häiriöt vältetään.

Arvelisin kuitenkin, että tuo sinun ongelmasi liittuu ennemminkin johonkin katkokseen mittarissa. Ilmeisesti virransyöttö katkeaa vähäksi aikaa. Vian löytäminen voi teettää aika paljon töitä, kuten aina satunnaisten katkosten kanssa on asia.

Kommentit

Kommentoi kysymystä

Sinun tulee kirjautua palveluun voidaksesi kommentoida.