Kysymys:

Autokaupasta löytyi päällisin puolin hyväkuntoinen viisivuotias Mitsubishi Colt. Tuulilasin kuukauden käytetyistä on tullut opittua, että ainakin japanilaisissa autoissa pohjan ruostesuojaus on tyypillisesti ollut likimain pohjamaalin varassa, joten ajattelin käyttöikää jatkavan käsittelyn olevan jo tarpeen.

Autoa massauksesta hakiessani paljastui, että pohja olikin ollut likimain priimakunnossa kiitos maahantuojan (Helkama-auto?) tekemän oman käsittelyn. Kuinka yleisiä ovat vastaavat käsittelyt olleet muilla maahantuojilla?

Tapio Ketonen:

Mitsu oli ainakin Helkaman aikana likimain ainoita automerkkejä, joille tehtiin systemaattinen alustasuojaus heti uutena, eli silloin kun se pitäisikin tehdä. Muut japanilaiset sen sijaan ovat alustan osalta heitteillä. Kokemukset osoittavat, että huonoin tilanne on Nissanilla, jo kolmivuotiaissa Almeroissa alusta on ollut pahasti ruosteessa. Minulla on kuvia myös Toyota Yariksen pohjan ruostumisesta suunnilleen samassa iässä.

Myös Ladat on suojattu maahantuojan tuontikunnostamossa heti uutena.

Kommentit

Kommentoi kysymystä

Sinun tulee kirjautua palveluun voidaksesi kommentoida.