Kysymys:

Ostin viime syksynä Golf (IV) Variantin. Jo viikon päästä reklamoin takeltelevasta vaihteistosta ja merkkiliike suorittikin öljynvaihdon takuuseen, väittäen että "näitä on esiintynyt ja tehdasöljyjen vaihto uuteen pitäisi auttaa ongelmaan". Tämän lisäksi pitäisi ajella muutama tuhat kilometriä että rattaat hioutuu.

Nyt 11 tkm jälkeen vika ei ole vieläkään poistunut. Nyt merkkiliikkeen vastaus on se että vaihdetaan uudet "paremmat hiovammat öljyt ??" kun se edellinen vaihto oli tehty pikahuollossa, (antaen ymmärtää että siellä puolella ei ammattitaito riitä).

Kysymys kuuluu. Kuinka monta tilaisuutta pitää antaa myyjälle korjata uudessa autossa ole vika? Yhdessä vaiheessa kysyttiin jopa "lupaa tehtaalta vaihtaa uusi vaihdelaatikko" !!!! mutta kun lupaa ei tullut niin nyt tuntuu siltä että näillä öljynvaihdoilla vaan yritetään pitkittää tilannetta yli 2v. takuun. Entä mikä on mielipiteesi korjausehdotuksesta (toinen "parempi öljy".? Itse en edes usko enää joulupukkiin.

Tapio Ketonen:

MIelenkiintoinen asia tuo takeltelu. Ihan vasta jokin aika sitten sattui silmiini eräs vanha VV-Auton huolto-osastolta saamani viesti, jossa silloinen takuuasioiden hoitaja oli kommentoinut vaihteiston öljyjä ja totesi siinä sivussa, ettei takeltelu johdu öljyistä! Ehkä siellä uuden takuukäsittelijän pitää ihan itse saada selvittää tuo sama asia, vanha tieto on vanhaa!

Korjaamiseen pitää antaa mahdollisuus niin kauan, että vika saadaan korjatuksi. Tärkeintä on kuitenkin, että asiasta on valitettu takuuajan puitteissa. Takuu siis ei tuon ongelman osalta mene poikki, vaikka korjaamiseen kuluisi kymmenen vuotta. Eri asia on, että vika pitää saada korjatuksi kohtuullisessa ajassa.

Suosittelen ottamaan asiassa yhteyttä suoraan maahantuojan huolto-osastoon, jos alkaa näyttää siltä, ettei paikallinen huoltoliike saa autoa kuntoon. Ehkä maahantuoja osaa neuvoa, mihin auto pitää viedä korjattavaksi paremmalla tuurilla.

Kommentit

Kommentoi kysymystä

Sinun tulee kirjautua palveluun voidaksesi kommentoida.