Kysymys:

Seat 1.9TDI autooni m/2004 syttyi vikavalo palamaan 16.4 klo 15.19. Carsippi oli paikallaan-onneksi! Imuroin kotona palikan ja sain viaksi P0234 Turbo/Super charger overboost condition. Listasta näkyi myös vika-aika ja pvm+ intake manifold pressure abs 2100 hPa, +engine speed 3143 rpm, +vehicle speed 75 kmh,
Soitin Seat-huoltoon ja kerroin vian. Pyysivät paikalle pikahuoltoon seur aamuksi.Läksin aamulla huoltoon, mutta nytpä ei vikavalo enää palanut! No pantiin siellä silti iso testeri päälle.. ja olihahan se siellä sama vika firman P1xxx koodilla varustettuna. Ei muuta kuin säätöä. Opetus: jos haluat säästäät ja välttää seisokelua ja tramppamista pikahuolloissa tai muualla hanki carsippi!. Varsinkin jos takuuaika on loppupäässä, ja minullekin olisi voinut jäädä tämä piilevä turbovika päälle. Nyt myyjä korjasi vaikka vikavalo ei sinä aamuna enää suostunut auton panelissa palamaankaan! Eli kyllä dieselissäkin toimii melko hyvin tuo carsipin filosofia.

Tapio Ketonen:

Joo, kyllähän se toimii, vaikka aivan kaikkia OBD-kohteita ei amerikkalaisten bensa-autoja varten kehittämä vehje dieselistä löydäkään.

Tuo kyseinen laite on siis CarChip, josta löytyy lisätietoa osoitteesta www.autosiru.fi. Eihän siinä muuta vikaa ole kuin hinta, joka on yli 180 euroa.

Kommentit

Kommentoi kysymystä

Sinun tulee kirjautua palveluun voidaksesi kommentoida.