Kysymys:

Olen kuullut, että Opeleissa alkaa ohjaustehostin reistailla 100000km:n paikkeilla. Vectroissa ja Astroissa ainakin. Pitääkö paikkaansa? Kyllä luulisi tehostimien kauemmin kestävän.
Omassa Vectrassani myös tehostin tihkuu öljyä, autolla ajettu 100000km, vm-96. Uusiminen tietääkseni suht kallista puuhaa. Tuleekohan Opel mitenkään vastaan tässä vai onko pakko vaan todeta, että sen ne kestää.

Tapio Ketonen:

Meidän 96-mallisesta Kestotesti-Vectrastamme tehostin alkoi vuotaa jo 30.000 km pituisen testin loppuvaiheessa. Remontissa jouduttiin uusimaan koko hammastanko, tiivisteitä ei voinut vaihtaa. Varaosahinta oli jo tuolloin jotakin reilut 11.000 mk, työ kesti yli puoli päivää. Että kalliiksi tulee. Ja tokko Opel tulee enää tuossa vaiheessa vastaan. Meillä remontti meni sentään takuuseen.

Kommentit

Kommentoi kysymystä

Sinun tulee kirjautua palveluun voidaksesi kommentoida.